Magazine IEDEREEN WERKT voor VNO-NCW West-Brabant

Sociaal ondernemen. Waar begin je? Lagrouw Communicatie ‘begon’ ermee door het uitgeven van een magazine over een arbeidsmarkt waaraan iedereen een bijdrage levert. Ook mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Nee niet ook, maar juist, deze mensen. Want dat kan wel. Een onthullende glossy in opdracht van VN0-NCW West-Brabant.

Dit magazine staat boordevol interviews. Mensen die ondanks hun ‘beperking’ gelukkiger werden door te mogen werken vertellen hun verhaal. We interviewden ook wethouders in West-Brabant. Allemaal met hun eigen visie. Weerbarstig soms, maar ook inspirerend.

Klik hier voor het complete magazine

Kernwaarden

1

Branden is meer dan een leuk logootje

Zoek de ziel van je bedrijf en heb het lef om je te onderscheiden. Maar denk altijd van buiten naar binnen in plaats van andersom.

2

Meestal is minder meer, niet altijd

De kunst van het weglaten. Wij mogen die graag beoefenen. Zoals schrijven schrappen is. Toch kan over the top effectief zijn.

3

Waak voor versnippering

Een beetje van dit en een beetje van dat. Dan houdt u iedereen te vriend. Behalve uw doelgroep.

Uitgelicht

mockup_Zaknieuwsbrief22NL_binnenwerk

We maken ‘m al zo lang. Maar het verveelt nooit. De personeelskrant van deze Veense eiergigant. Frisse reportages en nieuwtjes over Ovo-Vision het allesomvattende datasysteem. En natuurlijk, een kleurrijk eierrecept op maat.

Opened_Top

Dussense betongigant van de Oud Hollandse Tegel draait als nooit tevoren en breidt uit! Nieuwsbrief op staand A3 formaat, toont net iets groter dan liggend A3. Enfin, kijk zelf maar eens.

personeel_cover_dicht

Oranje blanje bleu, die driekleur van Van der Giessen wapperde als nooit tevoren. Parel voor de Werkendamse maakindustrie. Dat is Van der Giessen. Voor hun open dag ontwikkelden wij een drietraps uitnodiging voor relaties, advertenties en affiches voor de regio.

mockup_3luik_cover

Wat doen we eigenlijk niet voor deze zuiderburen? Deze Belgische NV uit Wijnegem (Naast Aantwerpen) voorzagen we van een strakke huisstijl, maken de advertenties, bedenken het mediaplan, maken de brochures en twee keer per jaar een internationale newsletter die hoge ogen gooit.