Magazine Familiebedrijf Velthuizen keukens

Een echt familiebedrijf is Velthuizen Keukens, met de broers Johan en Bert aan het roer. Ook hun zussen Helma en Marieke en broers Martin en Arno zijn werkzaam in verschillende functies binnen de organisatie. Het viertal vertelt uitgebreid over hun familieband. Helma, Marieke, Martin en Arno nemen plaats aan de ronde tafel bij de entree van de gloednieuwe showroom in Woudenberg. Direct worden er geurige bakjes koffie en een uitgebreid theeassortiment geserveerd. Het viertal praat wat over koetjes en kalfjes. Er worden grapjes gemaakt. Bijvoorbeeld over hoe ze in het bedrijf een streepje voor hebben als familielid. “Maar dat is dus niet zo”, wil Martin meteen duidelijk hebben. “Zodra we hier het pand binnenwandelen, zijn we geen broers en zussen meer. Dan zijn we gewoon personeelslid, net als alle andere collega's. We zijn echt niet eerder op de hoogte van bepaalde beleidsplannen of de financiële situatie.” De broers en zussen Velthuizen hebben een hechte band. Ieder weekend zien ze elkaar. Terwijl de zussen er een zogenaamde 'ladiesapp' op na houden, spelen de broers regelmatig een potje Risk. Tijdens dit soort privé-bijeenkomsten wordt er volgens het viertal niet veel over de zaak gepraat. “Dat doen we expres niet.” Eenmaal op de werkvloer merk je als buitenstaander volgens hen weinig van de familieband. Werk en privé gescheiden houden, daar hebben ze geen van allen moeite mee. “Ik vind het helemaal niet ongemakkelijk dat mijn broers mijn werkgevers zijn”, zegt Arno, die als service coördinator altijd naar de beste oplossing voor de klanten zoekt. “Voorgetrokken worden we door onze familieband sowieso niet. Ik denk eerder dat we harder worden aangepakt.” Marieke, die als pr-medewerkster een gedeelte van de marketing bestiert en ook prachtige foto's maakt, begint te lachen. “We zijn van kleins af aan gewend elkaar de waarheid te zeggen. Dat uit zich ook op de werkvloer.”

Lees hier het hele magazine

Kernwaarden

1

Branden is meer dan een leuk logootje

Zoek de ziel van je bedrijf en heb het lef om je te onderscheiden. Maar denk altijd van buiten naar binnen in plaats van andersom.

2

Meestal is minder meer, niet altijd

De kunst van het weglaten. Wij mogen die graag beoefenen. Zoals schrijven schrappen is. Toch kan over the top effectief zijn.

3

Waak voor versnippering

Een beetje van dit en een beetje van dat. Dan houdt u iedereen te vriend. Behalve uw doelgroep.

Uitgelicht

1652958253771

Ja het klopt dat ons bureau specialist is in bedrijfsbladen. Met name voor familiebedrijven. Maar we doen meer. Zoals PUUR Grafisch werk. Denk aan logo’s, complete huisstijlen en zoals in onderstaande voorbeeld: het ontwerpen van beursstands- en aankleding voor klant van het eerste uur Machinefabriek de Waal in Werkendam. Voor de beurs Maritiem Industry realiseerden wij de hele aankleding inclusief de banners. Zoals de bakker, en niet de supermarkt, het beste brood bakt zo maken ons grafische ontwerpers het mooiste dtp- en artwork. PUUR Grafisch!

mockup_3luik_cover

Wat doen we eigenlijk niet voor deze zuiderburen? Deze Belgische NV uit Wijnegem (Naast Aantwerpen) voorzagen we van een strakke huisstijl, maken de advertenties, bedenken het mediaplan, maken de brochures en twee keer per jaar een internationale newsletter die hoge ogen gooit.

IMG_20220705_125023

Een boek! Dat kan natuurlijk ook. Algemeen directeur Gert-Jan Lindhout heeft met deze uitgave de historie van dit troste bedrijf uit Bergen op Zoom vast laten leggen. Een kleurrijk epos over en bedrijf dat werd opgericht door Johannis Jacobus Lindhout in 1881 als huis- en rijtuig (!) schilder. Inmiddels is Lindhout met vijf vestigingen verspreid door heel Brabant uitgegroeid tot een gerenommeerd bedrijf waar ruim 100 mensen hun boord verdienen. Dit boek vertelt het verhaal over een familiebedrijf met een vast moreel kompas. En vooral ook; een vooruitziende blik waardoor men steeds vooropliep.

mockup_cover

Met iedere opdracht, groot of klein, zijn we even blij. Maar soms zit er een opdracht tussen die eruit springt. Zoals het jaarlijks uit te geven magazine over de Hortus Botanicus voor de Universiteit van Leiden, een groene oase sinds 1590 in het hartje van Leiden. Kijk maar eens naar de beelden!