De opvolgers, interview met Succesvolle Opvolging

De meeste eigenaren van familiebedrijven schuiven opvolging als een hete aardappel voor zich uit. <lees meer> De meeste eigenaren van familiebedrijven schuiven opvolging als een hete aardappel voor zich uit. Logisch want een bedrijf dat met noeste arbeid is opgebouwd, is moeilijk uit handen te geven. Maar het is niet alleen het uit handen geven. Er speelt meer. Vraagt u zich ook af ‘Hoe regel ik de opvolging in mijn familiebedrijf nu goed? ’Er is geen directeur met een eigen bedrijf die niet nadenkt over opvolging. Alle scenario’s worden uitgedacht.

Herkent u dit?
Door al die verschillende mogelijkheden, zien overdragers er vaak enorm tegenop om de gesprekken omtrent opvolging op te starten. Een overdrager verwoordde het laatst heel treffend: “Ik heb het gevoel de controle over het proces van opvolging te verliezen als ik het deel met mijn kinderen. Ik weet niet waar ik moet beginnen. Ik ben bang om de familieband te beschadigen en maak me zorgen over het bedrijf als ik de touwtjes loslaat.”

Het bedrijf Succesvolle Opvolging in Midden Beemster werkt als samenwerkende zussen met hun team voor de mooiste bedrijven van Nederland: Familiebedrijven. Zij begeleiden bedrijfsfamilies naar betere bedrijfsresultaten, verdere professionalisering en een krachtig team. Met aandacht en respect voor de familierelaties. Het resultaat is een florerend familiebedrijf en een trotse familie.

www.succesvolleopvolging.nl

Kernwaarden

1

Branden is meer dan een leuk logootje

Zoek de ziel van je bedrijf en heb het lef om je te onderscheiden. Maar denk altijd van buiten naar binnen in plaats van andersom.

2

Meestal is minder meer, niet altijd

De kunst van het weglaten. Wij mogen die graag beoefenen. Zoals schrijven schrappen is. Toch kan over the top effectief zijn.

3

Waak voor versnippering

Een beetje van dit en een beetje van dat. Dan houdt u iedereen te vriend. Behalve uw doelgroep.

Uitgelicht

personeel_cover_dicht

Oranje blanje bleu, die driekleur van Van der Giessen wapperde als nooit tevoren. Parel voor de Werkendamse maakindustrie. Dat is Van der Giessen. Voor hun open dag ontwikkelden wij een drietraps uitnodiging voor relaties, advertenties en affiches voor de regio.

mockup_3luik_cover

Wat doen we eigenlijk niet voor deze zuiderburen? Deze Belgische NV uit Wijnegem (Naast Aantwerpen) voorzagen we van een strakke huisstijl, maken de advertenties, bedenken het mediaplan, maken de brochures en twee keer per jaar een internationale newsletter die hoge ogen gooit.