Compleet magazine Familiebedrijf Velthuizen keukens in Woudenberg

Een echt familiebedrijf is Velthuizen Keukens, met de broers Johan en Bert aan het roer. Ook hun zussen Helma en Marieke en broers Martin en Arno zijn werkzaam in verschillende functies binnen de organisatie. Het viertal vertelt uitgebreid over hun familieband. Helma, Marieke, Martin en Arno nemen plaats aan de ronde tafel bij de entree van de gloednieuwe showroom in Woudenberg. Direct worden er geurige bakjes koffie en een uitgebreid theeassortiment geserveerd. Het viertal praat wat over koetjes en kalfjes. Er worden grapjes gemaakt. Bijvoorbeeld over hoe ze in het bedrijf een streepje voor hebben als familielid. “Maar dat is dus niet zo”, wil Martin meteen duidelijk hebben. “Zodra we hier het pand binnenwandelen, zijn we geen broers en zussen meer. Dan zijn we gewoon personeelslid, net als alle andere collega's. We zijn echt niet eerder op de hoogte van bepaalde beleidsplannen of de financiële situatie.” De broers en zussen Velthuizen hebben een hechte band. Ieder weekend zien ze elkaar. Terwijl de zussen er een zogenaamde 'ladiesapp' op na houden, spelen de broers regelmatig een potje Risk. Tijdens dit soort privé-bijeenkomsten wordt er volgens het viertal niet veel over de zaak gepraat. “Dat doen we expres niet.” Eenmaal op de werkvloer merk je als buitenstaander volgens hen weinig van de familieband. Werk en privé gescheiden houden, daar hebben ze geen van allen moeite mee. “Ik vind het helemaal niet ongemakkelijk dat mijn broers mijn werkgevers zijn”, zegt Arno, die als service coördinator altijd naar de beste oplossing voor de klanten zoekt. “Voorgetrokken worden we door onze familieband sowieso niet. Ik denk eerder dat we harder worden aangepakt.” Marieke, die als pr-medewerkster een gedeelte van de marketing bestiert en ook prachtige foto's maakt, begint te lachen. “We zijn van kleins af aan gewend elkaar de waarheid te zeggen. Dat uit zich ook op de werkvloer.”

Lees hier het hele magazine

Kernwaarden

1

Branden is meer dan een leuk logootje

Zoek de ziel van je bedrijf en heb het lef om je te onderscheiden. Maar denk altijd van buiten naar binnen in plaats van andersom.

2

Meestal is minder meer, niet altijd

De kunst van het weglaten. Wij mogen die graag beoefenen. Zoals schrijven schrappen is. Toch kan over the top effectief zijn.

3

Waak voor versnippering

Een beetje van dit en een beetje van dat. Dan houdt u iedereen te vriend. Behalve uw doelgroep.

Uitgelicht

mockup_Zaknieuwsbrief22NL_binnenwerk

We maken ‘m al zo lang. Maar het verveelt nooit. De personeelskrant van deze Veense eiergigant. Frisse reportages en nieuwtjes over Ovo-Vision het allesomvattende datasysteem. En natuurlijk, een kleurrijk eierrecept op maat.

Opened_Top

Dussense betongigant van de Oud Hollandse Tegel draait als nooit tevoren en breidt uit! Nieuwsbrief op staand A3 formaat, toont net iets groter dan liggend A3. Enfin, kijk zelf maar eens.

personeel_cover_dicht

Oranje blanje bleu, die driekleur van Van der Giessen wapperde als nooit tevoren. Parel voor de Werkendamse maakindustrie. Dat is Van der Giessen. Voor hun open dag ontwikkelden wij een drietraps uitnodiging voor relaties, advertenties en affiches voor de regio.

mockup_3luik_cover

Wat doen we eigenlijk niet voor deze zuiderburen? Deze Belgische NV uit Wijnegem (Naast Aantwerpen) voorzagen we van een strakke huisstijl, maken de advertenties, bedenken het mediaplan, maken de brochures en twee keer per jaar een internationale newsletter die hoge ogen gooit.