Compleet magazine 2de generatie Familiebedrijf Tinnemans Keukens

Het woord ‘keuken’ vormt de rode draad in haar leven. “Bij ons aan de keukentafel ging het altijd over keukens en over koken”, aldus Patricia Claessen die midden in de coronatijd het bedrijf overnam van haar vader Fred Claessen. Meehelpen deed ze als kind al. En na haar vwo-eindexamen stond voor haar vast dat ze een carrière in keukenland ambieerde. Ze studeerde marketing en management, bekleedde marketingfuncties bij Erbi in Alphen aan den Rijn en was werkzaam in de staf van ABN- AMRO. Maar Limburg en het familiebedrijf van haar ouders bleef trekken. Uiteindelijk zette Patricia de stap om bij Tinnemans Keukens haar opgedane kennis en ervaring toe te passen. Dat bedrijf was inmiddels uitgegroeid tot een begrip en een zeer bekende keukenzaak in de regio. Het werken in een familiebedrijf kent volgens haar veel voordelen: “De lijnen zijn kort en het contact is erg persoonlijk. Zowel onderling met de medewerkers als met de klanten.” De combinatie van warmte en gezelligheid in een professioneel bedrijf ligt haar goed. De veelzijdigheid van keukens en interieur gecombineerd met het avontuurlijke ondernemen sprak mij al op jonge leeftijd aan.” En over dat ondernemen gesproken. Ze heeft veel van haar vader geleerd. Bijvoorbeeld dat je het als ondernemer nooit alleen moet willen doen. Je doet het samen met je mensen, je klanten en je leveranciers. Een overtuiging die ze deelt met Fred. “Ik ben ook een gevoelsmens. Op zich past dat ook goed bij deze tijd. Klanten vinden het fijn om in de sfeer van een familiebedrijf geholpen te worden. Geen massa maar persoonlijke benadering.”

Lees hier het hele magazine

Kernwaarden

1

Branden is meer dan een leuk logootje

Zoek de ziel van je bedrijf en heb het lef om je te onderscheiden. Maar denk altijd van buiten naar binnen in plaats van andersom.

2

Meestal is minder meer, niet altijd

De kunst van het weglaten. Wij mogen die graag beoefenen. Zoals schrijven schrappen is. Toch kan over the top effectief zijn.

3

Waak voor versnippering

Een beetje van dit en een beetje van dat. Dan houdt u iedereen te vriend. Behalve uw doelgroep.

Uitgelicht

mockup_Zaknieuwsbrief22NL_binnenwerk

We maken ‘m al zo lang. Maar het verveelt nooit. De personeelskrant van deze Veense eiergigant. Frisse reportages en nieuwtjes over Ovo-Vision het allesomvattende datasysteem. En natuurlijk, een kleurrijk eierrecept op maat.

Opened_Top

Dussense betongigant van de Oud Hollandse Tegel draait als nooit tevoren en breidt uit! Nieuwsbrief op staand A3 formaat, toont net iets groter dan liggend A3. Enfin, kijk zelf maar eens.

personeel_cover_dicht

Oranje blanje bleu, die driekleur van Van der Giessen wapperde als nooit tevoren. Parel voor de Werkendamse maakindustrie. Dat is Van der Giessen. Voor hun open dag ontwikkelden wij een drietraps uitnodiging voor relaties, advertenties en affiches voor de regio.

mockup_3luik_cover

Wat doen we eigenlijk niet voor deze zuiderburen? Deze Belgische NV uit Wijnegem (Naast Aantwerpen) voorzagen we van een strakke huisstijl, maken de advertenties, bedenken het mediaplan, maken de brochures en twee keer per jaar een internationale newsletter die hoge ogen gooit.